تجارت الکترونیک ، انقلابی در عرصه مبادلات تجاری

بسیاری از اقتصاددانان و متخصصان بر این عقیده‌اند که در سالهای اخیر انقلابی شبیه  انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته است که جهان را وارد " عصر اطلاعات و ارتباطات " نموده که بسیاری از جنبه‌های اقتصادی,‌ اجتماعی و فرهنگی حیات بشر را دستخوش تحولی عمیق نموده است. یکی از ابعاد این تحول, تغییرات عمیقی است که در روابط اقتصادی به وجود آمده است. مبادلات تجاری به سرعت از حالت سنتی خارج شده و به سوی انجام مبادلات مبتنی بر اطلاعات الکترونیک در حرکت است.
تجارت الکترونیک ‌به دلیل سرعت چشمگیر ، کارایی بالا ، کاهش هزینه ها و بهره برداری از فرصت های زودگذر عرصه جدیدی را در رقابت گشوده است تا آنجا که به نظر می رسد دور ماندن از این سیر تحول نتیجه‌ای جز منزوی شدن در عرصه اقتصاد نخواهد داشت . از طرفی رشد سریع و روز افزون تجارت الکترونیک در کشورهای پیشرفته و مزیت های رقابتی حاصل از آن بدان معناست که ما نیز باید سریعا در استراتژیها و سیاستهای تجاری و بازرگانی خود تجدیدنظر کنیم چرا که بدون اغراق عدم بهره گیری از تجارت الکترونیک به معنای کندی در انجام معاملات و از دست رفتن فرصت های لحظه ای و زودگذر در تجارت است .
شرکت برفاب خراسان با استعانت از خداوند متعال و با اتکا به تجربه 20 ساله خدمت در بخش کشاورزی، بر آن شد ،گامی هر چند کوچک اما استوار و مصمم در این راه بردارد. لذا با بهره مندی از تجارب پیشگامان این نوع تجارت در عرصه بین الملل و همچنین متخصصین داخلی شرکت ، پرتالی جامع و کامل با نام " بازار بزرگ کشاورزی ایران www.bbk-iran.com  "  را ه اندازی نمودیم که تمامی فعالان عرصه کشاورزی اعم از  تولید کنندگان و تامین کنندگان کالا ، بهره برداران بخش کشاورزی ، سازمان ها ، ادارات  و مراکز علمی و پژوهشی مرتبط ، جامعه مهندسین کشاورزی ، دانشجویان و اساتید دانشگاه ها ،شرکت های واردات و صادرات و سایر خریداران عمده را در بر می گیردکه   از مهمترین دلایل شکل گیری " بازار بزرگ کشاورزی" می توان به اختصار به موارد زیر اشاره کرد:
1 -  ظهور  نسل جدید و تحصیلکرده در بخش کشاورزی و تغییربافت کشاورزی ازسنتی به صنعتی
2 –ورود تولید کنندگان و تامین کنندگان جدید و  تنوع بسیار زیاد کالا در بازار و عدم آشنائی خریداران با همه این کالاها
3 – ضعف در روش های اطلاع رسانی تجاری در معرفی کالا و تولیدات و نیاز به شیوه های نوین اطلاع رسانی
4 - عدم وجود وقت کافی برای جستجوی کالا در سطح بازار
5-  عدم آگاهی و دسترسی خریدارن به آخرین تولیدات و کالاهای شرکت ها و محصولات ارایه شده
6- عدم دسترسی خریداران به مشخصات فنی و مزیت ها و ویژگیها کالا در هنگام خرید
7- عدم امکان مقایسه بین کالاها و تولیدات مشابه به دلیل نبود بازارجامع
8-نبود بانک اطلاعاتی کامل و جامع با اطلاعات به روز و آنلاین
9-پراکندگی سایت ها وظهورسایت های غیرتخصصی و گمراه کننده
10-عدم امکان تشکیل یک بازار منسجم ،جامع وگسترده ودر دسترس، در دنیای واقعی
11-صرف هزینه های زیاد برای چاپ انواع کاتالوگ، بروشور جهت معرفی کالا وبیان مشخصات فنی
امید داریم بتوانیم باگسترش این پرتال در داخل کشور ضمن ارائه خدمات گسترده به جامعه بزرگ کشاورزی و معرفی هرچه بهتر انواع کالاها و تولیدات کشاورزی در بازارهای بین المللی شاهد حضور پررنگتر در امر صادرات به سایر کشورها باشیم .

بــــازار بـــزرگ کشـــاورزی ایـــــــــران

   + کشاورز - ۱۱:٥٧ ‎ق.ظ ; ۱۳٩٠/٢/٢٩